De Warmste Week – Stichting Pelicano
Jaarlijks organiseert VRT een solidariteitsactie die intussen alom bekend is als “De Warmste Week”. In de week voor Kerstmis kan iedereen een initiatief lanceren dat een verschil kan maken voor iemand anders. Zo worden er initiatieven gestart voor kansarmen, ouderen én jongeren in eenzaamheid, mensen zonder uitweg, mensen die ziek zijn…
Dit jaar ligt de focus van “De Warmste Week” niet zo hard op donaties maar op vrijwilligerswerk, waarop elk goed doel gegrond is. Zo ook heeft stichting Pelicano besloten om hun 450 zorgpartners (vrijwilligers) te bedanken. Zorgpartners van stichting Pelicano ondersteunen meer dan 1250 Pelicanokinderen, ze detecteren de armoede en volgen kinderen vervolgens van dichtbij op. Zij zijn de directe link met de kinderen die leven in armoede. Op een bijna onzichtbare manier, steunen ze de Pelicanokinderen tijdens hun studies. Dat gaat van betalingen voor schooluitstappen, tot zorgen dat de boterhammendoos niet leeg is ’s middags. Door deze ‘onzichtbare’ hulp, kunnen deze kinderen gewoon meedraaien in het schoolleven en krijgen ze gelijke kansen op studeren. Het was een uitdaging om alle kinderen goed op te volgen in 2020, maar dat hebben alle begeleiders perfect opgevangen. Om hun dubbele inzet van dit jaar te bedanken, zet stichting Pelicano ze graag in de kijker. Dit doen ze met bedanktpakketten voor de zorgpartners.
Elke bedanktpakket bevat drie soorten lekkere speculoos, gesponsord door La Confiance. Het verpakken gebeurt via een beschermde werkplaats van het psychiatrisch centrum in Beernem.
De pakketten worden dan opgehaald en gratis verdeeld door de pakjesdienst van On Time Logistics, die overal in België de pakketten zullen afleveren. Wij zijn heel blij dat we op deze manier een klein beetje kunnen bijdragen aan dit fantastisch initiatief.
Op dergelijke manier en dankzij verschillende samenwerkingen kan Pelicano zijn zorgverleners bedanken.
Bij ON TIME verzorgen we vaak grotere mailings. In deze kerstperiode was onze grootste opdracht 6500 leveringen voor de medewerkers van een grootbank. Wij zorgen mee voor een perfecte logistieke opvolging: we bezorgen de labels, regelen de ophaling, doen de leveringen en uiteraard kunnen onze klanten alles op de voet volgen in real-time. Waarom kiezen klanten voor hun mailings voor ON TIME? Voor de persoonlijke begeleiding en de kwaliteit van leveren. Kwaliteit is niet alleen alles op de afgesproken tijdstippen afleveren, maar is ook zorg dragen voor de pakketten. Wij werken niet met automatische sorteermachines, waardoor er meer zorg wordt gedragen voor uw pakket en de kans op beschadiging veel kleiner is.
Heeft u ook een mailing te versturen? Contacteer ons dan op info@ontime.be