Veelgestelde vragen

Welkom op de ‘FAQ-pagina’ met veel gestelde vragen en antwoorden over ON TIME Online. Kan u geen antwoord vinden op uw vraag? Laat het ons dan iets weten via info@ontime.be.

Helpie FAQ

  • Standaard hanteren wij een betalingstermijn van 30 dagen voor al onze klanten.

  • De CMR-verzekering is een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering die standaard van toepassing is bij professioneel wegtransport. Ze dekt schade of verlies aan goederen tot een beperkt bedrag van 8,33 SDR (ongeveer 10,21€) per kilogram.

    De All-Risk verzekering is een aanvullende en optionele verzekering die een veel ruimere dekking biedt. Ze biedt extra bescherming bovenop de CMR-verzekering en zorgt voor maximale zekerheid bij schade of verlies van goederen, tot het verzekerde bedrag. Voor deze verzekering zal een premie aangerekend worden afhankelijk van het verzekerde bedrag.

  • Hoewel ON TIME uiterst zorgvuldig te werk gaat, kunnen onvoorziene omstandigheden zich altijd voordoen. Met een All-Risk verzekering:

    • Vermijdt u financiële verrassingen bij schade of verlies
    • Beschermt u uw eigen belangen én die van uw klant
    • Versterkt u uw imago als betrouwbare en professionele leverancier

    Bekijk alle details op onze website:
    🔗 ontime.be/verzekering

  • U kan het klantnummer terugvinden op volgende manieren:

    • Bij het aanmaken van een order in het eerste veld in de blok ‘opdrachtgever’
    • Op uw factuur

    Kan u het klantnummer toch niet terugvinden, contacteer ons dan via de ‘helpdeskfunctie’.  Wij zoeken het klantnummer graag voor u op.

     

  • Online kan dit 24/7.

  • De weergegeven prijs is de totale prijs exclusief BTW.

    Bij Sprintorders kunnen extra kosten aangerekend worden, zoals péage, vignetten en kosten voor laad-, los- en werktijden.

  • Bij ON TIME gaan we graag een stap verder. Ons doel is om jouw transport nog eenvoudiger en efficiënter te maken, zodat jij sneller aan de slag kunt met jouw orders.

    Met ON TIME Night worden jouw filialen, klanten of techniekers ’s nachts beleverd via vaste routes. Zo ligt alles ’s ochtends al klaar en kun je direct aan de slag.

    Lees het artikel: https://www.ontime.be/on-time-night/

    Heb je vragen over prijzen? Mail dan naar : Sales@ontime.be

  • Deze service is uitsluitend beschikbaar via onze distributiedienst voor vaste klanten met dagelijkse afhaling.

  • Dit is afhankelijk van de instellingen van uw browser. Vanuit ON TIME online zijn hier geen restricties aangebracht. U kan best in uw browser naar 'beheer' gaan om dit in te stellen. Het zou kunnen dat deze optie enkel kan ingesteld worden door de IT beheerder. Wanneer uw paswoord is opgeslagen in uw browser, kan u bij het login-scherm klikken op 'paswoord' en zal uw browser een suggestie doen van mogelijke login/paswoord combinatie.
  • Dat kan wanneer u door ons meerdere bedrijven aan elkaar heeft laten koppelen. Wij noemen dit een ‘Groep’. Op het dashboard klikt u rechts bovenaan op de firmanaam. U ziet dat u een selectie kan maken tussen meerdere bedrijven. Selecteer het correcte bedrijf.
  • Standaard kan u enkel de order(s) van uzelf raadplegen en opvolgen.  Wij noemen dit het ‘MYVIEWER’-profiel.  Op vraag kunnen we uw account instellen op ‘TEAMVIEWER’. Wil u uw profiel aanpassen, laat het ons dan weten via een ‘Helpdesk ticket’.
  • Momenteel bieden we deze services wel aan voor het Verenigd Koninkrijk, maar nog niet voor andere bestemmingen buiten de EU. We zijn echter continu bezig met het uitbreiden van ons netwerk en onze diensten. Houd onze communicatie in de gaten voor eventuele updates over nieuwe bestemmingen buiten de EU waar onze services beschikbaar worden.

  • Deze optie bieden we momenteel enkel aan bij distributieorders.

    U klikt bovenaan op het mannetje. U selecteert uw profiel/login. Scrolt daarna naar uw distributie instellingen en selecteert de correcte afmetingen.

    Kies vervolgens volgens uw voorkeur:

  • Dat kan zeker.

    Correcte informatie kan u terugvinden op https://data.ontime.be.

  • Dat is mogelijk, maar onze depots hebben verschillende openingsuren. Best eerst contact opnemen met onze klantendienst op 03/213.88.00 of via mail info@ontime.be.

  • Deze zijn te raadplegen op ON TIME online.

    Via de menu-optie facturatie krijg je inzicht in al je facturen, inclusief detailgegevens per factuur.

    Kunt u uw facturen niet bekijken? Mogelijk laat uw accountinstelling dit niet toe. Neem contact op met de klantendienst via info@ontime.be.

  • Bij het aanmaken van kaai-, city-, legalisatie order(s) moet u altijd een correcte instructie selecteren zodat onze koerier uw opdracht perfect kan uitvoeren. Indien u vaak een instructie gebruikt, die niet in de lijst voorkomt. Laat ons dit weten via een ‘Helpdesk ticket' en wij voegen de instructie toe.
  • Dat is geen probleem. Het eerste bestemmingsadres is de halte waar het order opgehaald zal worden. Het tweede bestemmingsadres is de halte waar het order afgeleverd zal worden. U kan eventueel nog bijkomende bestemmingsadressen toevoegen. Vergeet bij deze laatste niet te vermelden of hier iets opgehaald of afgeleverd moet worden.
  • Dat kan u zeker!

    U navigeert naar het overzicht van de orders binnen de gekozen service. Bijvoorbeeld door in de menu-optie op één van de services te klikken.

    In het overzicht van de orders staat helemaal achteraan, rechts op het scherm, een kopieer symbool. Door hierop te klikken kopieert u het order. U zal enkel de datum moeten aanpassen en vervolgens de normale stappen van bevestiging moeten doorlopen.

     

     

     

     

     

     

     

  • Uw collega kan zich best zelf registeren. Wanneer iemand nog niet geregistreerd is, valt deze onder een nieuwe procedure. Op het  ‘Login scherm’ klikt u onderaan op  ‘registreer’ en vult u de gevraagde informatie in. Zorg dat u het klantnummer bij de hand hebt.  Na goedkeuring ontvangt u een e-mail ter bevestiging.
  • Dat is mogelijk. De bestemmeling kan op het label niet zien dat u als bedrijf de tussenpersoon bent. Hier wordt een virtueel afzenderadres op het label geplaatst. De ontvanger ziet enkel dit adres.

  • Omwille van data-veiligheid is het standaard niet mogelijk om overzichten te downloaden. Maar, deze functie is wel beschikbaar. Indien gewenst, kan de verantwoordelijke voor het account, vragen om alle lijsten exporteerbaar te maken. U kan bovenaan de lijst een selectie maken met de beschikbare zoek criteria. Vervolgens kan u onderaan de lijst het formaat van de export kiezen zoals excel, pdf, csv... Maak een helpdesk ticket aan indien u deze functie wil activeren.
  • ON TIME heeft volgend verpakkingsmateriaal beschikbaar.

    Voor uw nationale / internationale / distributie order:

    • Kleine kartonnen omslagen
    • Grote kartonnen omslagen
    • Kleine plastieken zakken
    • Grote plastieken zakken

    Voor uw postorder:

    • Kleine postzakken
    • Grote postzakken
    • Aangetekend nationaal: Blad met 12 barcodes voor afgiftelijsten gemaakt door de klant (203-12POD)
    • Aangetekend internationaal: Ontvangstbewijs van een internationale aangetekende zending (201POD INT)
    • Roze kaart (AR):  Bericht van ontvangst voor een nationale of internationale aangetekende zending

    Gebruik hiervoor menu-optie webshop in uw dashboard.

     

  • Mailing? Marketing campagne? Actie naar uw klanten? Eindejaar actie? U hoeft de zendingen niet allemaal manueel in te geven. ON TIME kan u een template (excel formaat) bezorgen zodat deze door ons automatisch opgeladen kunnen worden.

    Indien u gebruik wenst te maken van distributie, stuur dan een e-mail naar daily@ontime.be.

    Indien u gebruik wenst te maken van internationale- of sprint orders, stuur dan een e-mail naar info@ontime.be.

    Wij bezorgen u zo snel mogelijk de juiste documentatie zodat uw orders vlot verlopen.

  • Hier kan je uw order opvolgen.

    Typ in het veld Track&Trace uw ordernummer in. Klik op het vergrootglas om het verloop van uw order te bekijken.

    Zo kan u snel de status van uw order zien.

    Elke scanning door de koerier geeft u meer informatie.

  • Als je zelf een pakket hebt met een Bpost-label, kunnen wij dit voor jou naar Bpost brengen. Let er wel op dat dit alleen mogelijk is wanneer je via de menu-opties 'City' een stadsorder hebt aangemaakt.

  • Dat kan zeker wanneer het pakket niet meer dan 1000 punten bevat. 

    We kunnen dit vervoeren zowel met onze Sprint als Distributiedienst (BENELUX).  Volgende informatie is wel van belang

    • Un nummer / Classe
    • Inhoud van de zending
    • Gewicht/liters

    U kan op een eenvoudige manier het aantal punten bereken volgens ADR1.1.3.3 via deze link Punten berekenen volgens ADR 1.1.3.6 | 1000 punten ADR

  • De ophaling vindt vandaag niet meer plaats, maar gebeurt op de volgende werkdag. Distributie verloopt volgens het ABC-principe.

  • Voor dit type orders bieden wij twee mogelijkheden aan:

    Economy: geschikt voor al uw pakketten boven 2 kg.

    Pakketten onder 2 kg worden standaard via Express verzonden, omdat economy voor deze gewichten niet rendabel is.

    Groupage: voor al uw pallets.

  • ON TIME voorziet enkel omslagen en plastieken zakken, die de inhoud van de zending niet adequaat beschermen. U dient er dus voor te zorgen dat de inhoud degelijk verpakt is, bijvoorbeeld met noppenfolie of sealed air-luchtkussens.

    Pakket verpakken:

    • Gebruik een stevige doos.
    • Bescherm de inhoud met opvulmateriaal.
    • Sluit de doos goed af met sterke tape (H-sluiting).
    • Plaats het verzendlabel duidelijk zichtbaar.

    Pallet verpakken:

    • Gebruik een stevige, vlakke pallet.
    • Stapel stabiel (zwaar onderaan, licht bovenaan).
    • Wikkel goed met stretchfolie, ook onder de pallet.
    • Label duidelijk aan minstens één zijde.

  • Momenteel kan u dit nog niet rechtstreeks aanmaken via On time ‘online’ maar dient hiervoor een e-mail te sturen naar onze klantendienst (info@ontime.be)   Voor uw e-mail kan u onderstaande template gebruiken:
    • Uw klantnummer:
    • Welke service wenst u te gebruiken: ECONOMY of STANDAARD ophaling. Beide services enkel mogelijk via TNT. Inhoud zending:
    • Gevarengoederen: enkel mogelijk via onze ‘SPRINT’ service.
    • Batterijen: gelieve telefonisch contact met ons op te nemen wanneer de zending batterijen bevat
    • Voorzie een proforma indien wij de zending moeten ophalen op een adres buiten de Europese Unie.
    Pick-up adres:
    • Firma naam
    • Volledig pick-up adres
    • Contactpersoon
    • Lokaal telefoonnummer
    • Lokaal e-mailadres
    • Openingsuren
    Zending:
    • Indien van toepassing pick-up referentie
    • Aantal
    • Afmeting
    • Gewicht
    • Inhoud van de zending
    • Wanneer staat de zending klaar
    Afleveringsadres:
    • Firma naam
    • Volledig afleveringsadres
    • Contactpersoon
    • Telefoonnummer
    • Openingsuren
  • Op het  ‘Login scherm’ klikt u onderaan op  ‘registreer’ en vult u de gevraagde informatie in. Zorg dat u het klantnummer bij de hand hebt.  Na goedkeuring ontvangt u een e-mail ter bevestiging.
  • Bezorg ons via e-mail (info@ontime.be) uw adressenbestand in excel formaat. Het bestand moet volgende gegevens bevatten ·        Bedrijfsnaam ·        Adresregel 1 ·        Adresregel 2 ·        Postcode ·        Gemeente ·        Land ·        Contactpersoon ·        Telefoonnumer Vermeld in uw e-mail het klantnummer(s) waarvoor dit adressenbestand beschikbaar moet zijn.
  • 1. Door in de linker menu-optie op de juiste service te klikken, kunt u vervolgens uw order oproepen.

        2. Via de knop ‘Status’ kan u de status van uw order bekijken.

        3. Via het ‘mail icoontje’ kan u een vraag stellen over het desbetreffende order.  U ontvangt zo snel mogelijk een antwoord op uw vraag.

      1. Wij noemen dit een ‘Groep’. Laat ons weten , via een ‘Helpdesk ticket’ voor welke bedrijven u met 1 login orders wil kunnen aanmaken en/ of opvolgen. Wij koppelen deze bedrijven dan aan elkaar.
      2. Als uw opdracht nog niet in uitvoering is, kan u deze nog annuleren via ON TIME online. Dubbel klik op de opdracht, zodat u naar het Track&Trace scherm navigeert.

        Als de opdracht nog niet in uitvoering is, vindt u hier een knop met het symbool van een vuilbakje. Door hierop te klikken annuleren wij de opdracht.

         Indien de knop niet aanwezig is, dient u contact op te nemen via :

        Sprint: Dit kan via een helpdesk ticket of via sprinter@ontime.be.

        Nationaal: Dit kan via een helpdesk ticket of via dispatch@ontime.be.

        Internationaal: Dit kan via een helpdesk ticket of via dispatch@ontime.be.

        City: Dit kan via een helpdesk ticket of via dispatch@ontime.be.

        Distributie: Dit kan via een helpdesk ticket of via daily@ontime.be.

        Kaai: Dit kan via een helpdesk ticket of via dispatch@ontime.be.

        Post: Dit kan via een helpdesk ticket of via dispatch@ontime.be.

        Visum: Dit kan via een helpdesk ticket of via dispatch@ontime.be.

        Kaai: Dit kan via een helpdesk ticket of via dispatch@ontime.be.

        Legalisatie: Dit kan via een helpdesk ticket of via dispatch@ontime.be.

      3. U bent nog geen klant van ON TIME en wil gebruik maken van onze diensten. Contacteer ons via e-mail (info@ontime.be), zodat we samen met u op zoek kunnen gaan naar de gepaste logistieke oplossing.

        Of klik op de knop ‘contacteer ons’ op onze website.

      4. Heel eenvoudig!

        Geef bij het boeken van uw order aan dat u de All-Risk dekking wenst. Wij zorgen voor de rest.

        Of neem contact met ons op.

        📞 +32 3 213 88 00

        📧 info@ontime.be

        U kunt uw goederen verzekeren tot een maximale waarde van €100.000 per order.

        Voor deze verzekering zal een premie aangerekend worden afhankelijk van het verzekerde bedrag.

      5. Groter dan 35 cm x 23 cm x 3 cm?

        Houd er rekening mee dat de maximale afmetingen van een brief 25 cm x 23 cm x 3 cm zijn. Heb je meerdere pakjes te versturen die deze afmeting overschrijden, dan moet je ons een Excel-bestand leveren zodat we een snelle levering kunnen garanderen. Contacteer ons hiervoor op het nummer: 032138800 of via mail: info@ontime.be

      6. U kunt deze aanpassen door op het ‘persoon-icoon’ te klikken en vervolgens ‘uw bedrijf’ te selecteren. Vergeet ook niet de openingstijden bij te werken, zodat wij uw ophalingen en leveringen zo efficiënt mogelijk kunnen plannen. Vul hier al uw gegevens aan:
      7. Indien je een aangetekende brief wil versturen, dien je steeds het juiste aantal in te geven bij het aanmaken van deze postopdracht. Daarbovenop dien je ook een klever aangetekend met barcode op de correcte manier te kleven op de enveloppe zoals je kan zien in het voorbeeld hieronder. Je kan de klever vinden in de webshop.

        1. Correcte bedrijfsgegevens U kan deze aanpassen door op het ’persoon-icoon’ te klikken en dan ‘uw bedrijf’ te selecteren. Vergeet ook de openingsuren niet aan te passen.
        2. Up-to-date adresboek Registreer uw meest gebruikte adressen. U kan ook een volledig adresboek opladen.
        3. Wil u ook order(s) van u collega’s kunnen raadplegen, opvolgen? Standaard kan u enkel de order(s) van uzelf raadplegen en opvolgen.  Wij noemen dit het ‘MYVIEWER’-profiel. Op vraag kunnen we uw account instellen op ‘TEAMVIEWER’.
        4. Instructies Gebruikt u vaak bepaalde instructies, die niet in de standaard instructie lijst voorkomen. Laat ze dan door ons toevoegen.
        5. Opvolgen van orders voor meerdere bedrijven Het is mogelijk om meerdere bedrijven aan elkaar te koppelen zodat u orders van meerdere bedrijven kan opvolgen met 1 login.